Linia face parte din amplul program inițiat de CFR privind normalizarea și construcția de linii noi în Basarabia, precum și de înlocuire a materialului rulant. Programul a demarat după Primul Război Mondial și era o necesitate într-o Basarabie extrem de văduvită de infrastructura feroviară.
Construcția a început în 1924 și s-a finalizat în 1931. Rolul ei a fost acela de a stabili o legătura directă între Galați (și implicit București) și Chișinău, evitând ocolul de 117 km prin Tighina. Linia era parte din mediana estică Soroca-Orhei-Chișinău-Bolgrad-Galați.
Linia a avut inițial lungimea de 44.5 km. A fost nevoie de 1.000.000 mc de terasamente, 28 de poduri și podețe care însumau 178 m, tunelul de 689 m dintre Bălțați și Broasca.
S-au construit 4 stații: Emental, Botna, Bălțați, Broasca (Câinari și Revaca erau deja construite), 12 cantoane. Linia a avut de la început instalații de telegraf și semnalizare la nivelul acelor ani. (http://wikimapia.org/10169968/ro/Calea-ferata-Revaca-Cainari)

Inspecție la lucrările de execuție a liniei ferate Revaca – Câinari

Nr. Inventar

Temă

Deținător

Perioadă

Tip

Material

Dimensiuni

Datare

Regiune istorică

Autor fișă