„Întoarcerea acasă de la târg” (Imagini din România, ilustraţie publicitară)

FNI

Specificatii

Tema:
  • Tipuri sociale
Deținător:
MNIR
Perioada:
  • 1881-1900
Material:
  • Hârtie
Dimensiuni:
7x11 cm
Autor fișă:
Laura Lăptoiu

Descriere

Pe verso, ilustraţia publicitară are următoarele însemnări în limba germană: 

Concentratul din carne al lui Liebig produs în Fray-Bentos şi în fabrica Zweig (America de Sud).

Veritabil numai când fiecare cutie poară numele J. v. Liebig.

Pe lângă uşurinţa neobişnuită de întrebuinţare, concentratul cu carne al lui Liebig oferă o metodă cu totul nostimă de a economisi în gospodărie. Supă de carne preparată într-un moment. Îmbunătăţire imediată pentru toate felurile de mâncare. A se da gratis la cumpărarea concentratului cu carne al lui Liebig.

Imagini din România - Întoarcerea acasă de la târg

Există puţine ţări, în care se merge atât de mult (cu mijloacele de transport) ca în România. Niciodată nu se văd persoane de rang înalt care să meargă pe jos pe stradă, femeile de condiţie mijlocie, rar. Cu echipajele se practică un lux colosal; doar în Bucureşti se numără 14000 de echipaje şi 50000 de cai de lux, nefiind calculat numărul cailor de la droşce. Şi ţăranul deţine atelaje bune. Când se termină târgul, în care acest popor nepăsător se amuză şi aici după pofta inimii, se organizează pe drumul de întoarcere acasă curse de întreceri grozave. Imaginea noastră ilustrează o asemenea cursă. Specifică este troica, căruţa înhămată după modelul troicii ruseşti.

(Traducere din limba germană de Mariana Mişu)